Öppet hus

Välkommen att besöka oss på något av våra öppna hus! Om du är intresserad av vår utbildning är det ett perfekt tillfälle att få se på plats hur det fungerar. Du får se vår fina skolmiljö och kan framför allt höra med våra elever hur det är att gå på skolan.

Eleverna ger en presentation av skolan och sedan leder de dig också runt för att se lokalerna, träffa lärare och få information och demonstration av vad man gör i olika ämnen, framför allt tekniken.

Just nu planerar vi att ha våra öppna hus på plats men vi kommer självklart följa de rekommendationer som finns och se till att det är smittsäkert och tryggt. Fyll gärna i intresseanmälan så kan vi nå dig direkt med informationen.

Kommande datum 2024:

Öppet hus
11 januari
Kl. 18.00 - 20.00

Just nu har vi inga digitala Öppet hus!

Produktionsteknik

96

Vår inriktning produktionsteknik ger en bred utbildning inom teknikområdet. Du får fördjupa dig i hela processen från idé till konstruktion, produktion och företagande. Det är en högskoleförberedande utbildning där teori hela tiden omsätts till praktik och du tränas i problemlösning, samarbete och entreprenörskap.

Teknikspets

30

En Sverigeunik utbildning som sker i samarbete med Mälardalens Universitet. Det är en högskoleförberedande utbildning som fokuserar på IoT, cloud och AI. Du kommer arbeta mycket i projekt som utvecklar din problemlösnings- och samarbetsförmåga.

Är du intresserad av Hitachigymnasiet?

Är du intresserad av att veta mer, få information om öppet hus, prova-på-dagar eller vill få mer information om vad som händer på skolan så anmäl ditt intresse. Då ser vi till att du får den information du behöver.

Anmäl intresse:

Kika in på skolan! (Film kommer snart)

Produktionsteknik

96